zondag 10 mei 2009

gele theepot


Al dagen droom ik van die theepot. Geel moet hij zijn, en bolbuikig. Daarbij wil ik een zachtblauwe grote theebeker. Met een zilveren lepeltje. Dat lepeltje heb ik al. Ooit georven van mijn grootmamaatje. Maar die theepot en die prachtig blauwe beker, neen, die moet ik nog veroveren. Ergens op de markt.
Aan mijn aanbidder vroeg ik of hij wist waar ik een gele theepot en blauwe theebeker kon kopen, en ik omschreef de looks van die attributen. Verlegen keek hij mij aan: 'ik weet't niet Kaatoo, mijn liefje', zei hij. En ja, toen kon ik weer even niet denken, zelfs niet aan mijn gele theepot en die blauwe beker.
Stiekem had ik gehoopt dat hij zou zeggen: 'daar en daar, Kaatoo, en binnenkort is het moederdag, zal ik....' Maar nee, hij wist het niet maar hij noemde me wel zijn liefje. Dan dat maar, he? Dan dat maar.

1 opmerking:

  1. Nah, nog steeds nix op die theepot..... had jij dat verwacht, Kaatoo? Jazekers wel, nix saaiers dan een theepot, ook al istie geel enzo.

    BeantwoordenVerwijderen