woensdag 20 mei 2009

blote Kaatootje

Ineens merkte ik dat ik naakt door de stad liep. Want iedereen keek naar me en wees me na, heel hard lachend. In de weerspiegeling van de winkelruit zag ik waar ik bang voor was. 'Ooooh, my Goooood', dacht ik, 'oh my Goooood. Ik ben vergeten mijn kleren aan te doen, vanochtend. Hoe kan dat nou??'
Verward ging ik op het muurtje zitten, het muurtje in mijn tuin. Maar het zag er anders uit, want aan de overkant stonden huisjes met rode luiken. Als de huizen in Den Bosch. Beschaamd hield ik mijn armen zo'n beetje voor mijn boezem. Ineens was het doodstil op straat, iedereen was weg, ik hoorde vogeltjes fluiten. De zon scheen. 'He', dacht ik, 'weet je wat?' En ik ging eens lekker liggen op de warme stenen en viel midden in mijn droom in slaap.

6 opmerkingen:

  1. Dromen waarin we naakt rondlopen zijn meestal nachtmerries waarin anderen ons uitlachen. Toch kan het naaktlopen in de droom ook als bevrijdend worden ervaren. Voor anderen ligt de oorzaak van het naaktlopen in de droom in onbevredigde seksuele lusten. Wie in de droom naakt door de straten loopt heeft zich in het waakbestaan blootgegeven of zal zich blootgeven. Dat geldt ook als we onze geslachtsdelen aan anderen tonen. Ook kan men in de droom bloot lopen omdat morele waarden dat in het waakbestaan verhinderen. Wie het naaktlopen in de droom zeer prettig vindt heeft in het waakbestaan behoefte zich van zijn belemmeringen te bevrijden. Daarbij willen we anderen laten zien dat we onafhankelijk zijn en geen remmingen kennen. Zien we anderen naakt lopen en vinden we dat onprettig, dan voelen we ons in het waakbestaan ergens niet thuis.

    Klik voor een grote foto

    Klik de foto om hem in het groot te zien en het droom geluid te horen
    Ervaren we het echter als zeer prettig dan hebben we in het waak bestaan de behoefte onszelf te bevrijden, echter ontbreekt het ons aan moed daarvoor. Probeer goed te onthouden waarom we in de droom naakt zijn en hoe we dat ervaren. Let ook op de plaats waar we naakt zijn. De persoonlijke achtergrond van de dromer is van groot belang.

    Zo zegt men dan ;-)

    XXX
    Morgaine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci Morgaine, wat een prachtige reactie en ja, wat een betekenis he, zo'n naaktloop-droom.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Katoo het is maar een copy paste, starmanproductions.nl heeft een uitgebreide dromen encyclopedy ;-)

    XXX
    Morgaine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leerzaam! Ik zou er een heel andere uitleg aan kunnen geven maar dat doe ik niet! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig verhaaltje en @Morgaine, wat een geweldige uitleg! weet ik ook waarom ook ik naakt in dromen ronddabber...

    BeantwoordenVerwijderen