zaterdag 16 mei 2009

dan maar een boterbabbelaar


Of het nu de cyclus is, de maanstand of gewoon m'n bio-rythme, er zijn van die dagen dan wil ik niks. Alleen maar zitten, op het muurtje achter in de tuin. Een beetje mijmeren, de voorbijlopende poes aaien en met haar kwebbelen en als ze gaat, nog net een beetje knijpen in het puntje van haar staart. Wat ze altijd wel leuk vindt, trouwens.
Op die dagen zit ik daar dus, op het muurtje en de stenen worden warm aan mijn gat en na verloop van tijd ga ik er maar bij liggen. Dat ligt wel goed en als het al te warm wordt, dan trek ik mijn jasje uit en mijn schoenen ook en vaak schuif ik mijn rokje iets op. Laat de zon maar komen. Maar vandaag is het niks gedaan, ik zit daar maar, de poes komt niet en de zon verschuilt zich achter een steeds dikker wordend wolkenpak. Dan neem ik nog maar een boterbabbelaar, denk ik. Ik heb er drie bij me, wil je er ook eentje?

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk lieve Kaatoo, samen sabbelen op een boterbabbelaar liggend op de warme stenen. Ik kan me niet iets fijners bedenken. Ander keertje dan maar, op een mooie juni avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijne heren, Fopperdemans, aha, watercyclus, juist, zou ook nog kunnen inclusief 'n stevig stukje interne synergie.
    Hernn Anders, ja, dat zou ook weer kunnen, hormoontjes, mmmm mmm.
    Oh Gérard! U have found me again..... zucht.... Juni?! D'accord, ik zal me erop kleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en toch fijn zo een muurtje..

    Kom maar binnen straks, dan maak ik anijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daglicht

    Uit chaos van lakens en
    voorgevoel opgestaan, gordijnen
    open, de radio aan, was
    plotseling Scarlatti
    heel helder te verstaan:
    Nu alles is zoals het is geworden,
    nu alles is zoals het is
    komt het, hoewel, misschien
    hoewel, tenslotte nog in orde.
    Judith Herzberg
    (gelezen door Fopje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Siersje, dankjewel X. Fopje, wat prachtig dit en ik herken het zo.... die sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen