maandag 13 juli 2009

just like Freddie

Swingend, heupwiegend beweegt hij door de kamer. Zijn lok zwiert mee, af en toe gooit hij zijn hoofd naar achteren en lacht. 'Vind je ook niet, Kaatooooh', zegt hij met zijn prachtig Limburgs accent, 'zeg, vind je ook niet dat ik als twee druppels water op hem gelijk?' 'Uhm, ja, je bedoelt op Freddie?' vraag ik en kijk alsof dit de eerste keer is dat hij erover begint. Het tegendeel is waar, hij heeft het er bijna dagelijks over. Over zijn gelijkenis met Freddie.
Schalks kijkt hij mij aan en knippert snel met zijn ogen, zodat ze nog meer glanzen en het groen van zijn irissen oplicht. Hij denkt dat hij vanwege dat op hem lijkt, vanwege die kleur bedoel ik. Maar ik vind dat hij om heel andere redenen op hem gelijkt, op Freddie. En die noem ik hem maar niet, want het is best sneu, vind ik, als ze zo groot zijn. Als afleiding spring ik op hem af, ga vlak voor hem staan, strek mijn rug, duw mijn billen naar achteren en draai en draai en zo dansen we, nee swingen we heupwiegend de kamer door.

4 opmerkingen:

  1. so I try a little Freddie lalalala (MIKA)

    Lekker leuk en soms zoooo annoying dat soort Freddies...hihi
    maar wel lekker wiegen door de roommmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Siersje, oooh, ist 'n liedje? Wat leuk! Ik dacht aan de King van Queen, die met die tandjes. En heupwiegen... d'r is niks heerlijkers dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is natuurlijk maar 1 echte Freddy en die is niet meer.:-)
    Maar zingen kon hij als geen ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Trui, ja, er was maar 1 echte Freddy. Best wel jammer voor deze Fred, die overigens minstens net zo prachtig blikkert met zijn tandjes als De Echte!

    BeantwoordenVerwijderen