zondag 14 juni 2009

het rode jasje

Op reis draag ik altijd mijn rode jasje. Dat jasje, ach, dat heb ik al zo lang. En nog is het goed. Okay, wat versleten bij de ellebogen, de kraag rafelt een beetje, maar dat mag geen naam hebben. Het jasje en ik hebben al heel wat landen gezien. Vraag een Malinees naar Kaatoo en hij zal zeggen: 'oooh, oui, c'est la femme en le manteau rouge.' Want zo noemen ze dat daar, manteau. Mooi toch? Een Chinees, in Dali bijvoorbeeld, zal dat ook zeggen maar dan heel anders. Die letters heb ik hier niet op m'n laptop, anders had ik het zo voor je geschreven. Heus.
Er zijn van die dagen, dan trek ik onbewust dat jasje aan en ga ik op mijn muurtje zitten. Beetje mijmeren enzo. Zoals vandaag en nu ik daarover schrijf, word ik me ervan bewust: 'Kaatoo, het wordt tijd dat je je valiezen pakt. De hoogste tijd.' Nou, tot kijk, tot over een week of wat! Ik ga ze pakken, m'n valiezen.

7 opmerkingen:

  1. @ Sardinie, Anders. Net Skylge, maar dan net even anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim voor een vakantie met mooi weer, speciaal voor jou, zodat je niet te vaak je rode jasje hoeft aan te doen.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. valies, das bijna net zo mooi als jasje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ LB, dankdank, ik neem 'r toch maar mee, voor alle zekerheid.
    Jowi, ja, mooi woord he, valies, als vlies, vlieden, vliegen en va, ik ga je va.

    BeantwoordenVerwijderen