maandag 1 juni 2009

lekker dromen maar weer


De hele nacht droomde ik. Van hoeden en van randen. Van een boer met één koe, een boer die het zo druk had. Van een koe met een hoed. Het hield maar niet op, dat gedroom. Ik woelde en draaide, praatte in mijn slaap over hoeden en randen en koeien met hoeden.
De volgende ochtend, toen ik wakker werd, dacht ik: 'wat in Godsnaam droomde ik daar toch allemaal? '
En..... je kunt het geloven of niet, maar toen ik op mijn fietsje naar het werk peddelde, keek ik naar rechts. Daar is een weiland en daar staat één koe. Guess wat ze op haar kop had? Nou? Toen kwam ik ook nog de boer tegen. Hij zei: 'hoi!' Dat zegt hij altijd, die boer: 'hoi!' 'Hoi', zei ik terug, 'boer! Zoek je iets?' 'Ja!' zei hij, 'ja Kaatoo.' 'Zo, wat dan?' vroeg ik en minderde vaart, want het was me wat om de boer bij te houden. 'De hoed', zei hij terwijl ook hij temporiseerde. 'Een hoed met een rand. Hij is nog van mijn vrouw geweest. Mijn vrouw zaliger.' 'Ach', zei ik,' nou....'
'Zeg', zei de boer, 'Kaatoo, hoe zit het? Ben je getrouwd? '
Full speed fietste ik door, werkelijk, full speed......

4 opmerkingen: