maandag 14 september 2009

Vera


Stiekem, heel stiekem kijkt ze. Wat ze ziet beneemt haar de adem. Daar staat ze, haar grote zus, en ze past haar nieuwe kousen. Kaatoo hoort het knisperen van het nylon over de dijen van Vera. Elegant heeft die haar been op de rand van het bed gezet. Haar pasgewassen haar valt als een waterval langs haar blote armen. 'Oh', denkt Kaatootje, 'later, als ik zestien ben, net als Vera, koop ik ze ook van mijn zakgeld. Dan doe ik net zulke mooie kousen aan en net zulke hakken.'
Vera zet haar andere been op de rand. Ze trekt de kous over haar been, heel voorzichtig, met haar hand gespreid onder het nylon. Zodat er geen ladder in trekt, in de kous.
Als ze klaar is, schudt ze haar haar naar achter, strijkt haar rok glad, pakt haar sigaret weer op, neemt een trekje en lacht naar Kaatoo. Die glimlacht haar mooiste meisjeslach. Naar Vera.

8 opmerkingen:

  1. Hmmm, Lalila, een mooie herinnering brengt dat bij me naar boven. Niet aan mijn zusjes, maar aan mijn grote nichtjes waar we vroeger wel eens logeerden. Dan gingen ze 'uit', dat was ook al zo'n magisch iets. Ik zag ze laatst nog, ze zijn nu 60! Maar eigenlijk nog net zo leuk en interessant als toen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @@ Gerhard, wat een lieve herinnering, echt Gerhard.
    Emma, ja, vrouwelijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie tekening Ilse, maar ik zag gisteren op tv dat je juist een ladder in je kous/pantie moet trekken!=hip en trendy...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nu wachten of het knisperen van het nylon ook te horen was toen kaatoo 16 was

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @GdB, nou, dat knisperde fantastisch, heerlijk! Zeker met vrieskou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk beschreven, alsof ik mee mag kijken in gedachten... en was je 16 toen je je eerste kocht? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Henry, nee, 14, ik kon niet langer wachten!

    BeantwoordenVerwijderen