zaterdag 26 september 2009

net mijn vader


Elke weekend komt mijn vriendje. Gezellig, vind ik. Eerst vrijen we bij en daarna maak ik altijd iets lekkers te eten voor hem. Vandaag was dat pompoensoep. Met zure room. Ik roosterde bruine boterhammen en belegde die met roomboter en pittige oude kaas met mosterd. 'Een aardig tegenwicht bij die romig-zoete soep', dacht ik zo. Na het eten ging hij er eens even lekker voor liggen. Dat doet hij elk weekend, eigenlijk. De hele week is hij druk en komt hij nergens aan toe. Maar bij mij mag hij ontspannen. Dan pakt hij zijn boek, slaat het open daar waar hij vorige week gebleven was en leest. Eén bladzijde, twee misschien en dan hoor ik zijn ademhaling vertragen. En susselt hij tussen zijn lippen. Zo van Zsszuuh, hieie, zsssuhh. Dan slaapt hij de hele middag. 'Zo doe ik energie op', zegt hij altijd. 'Voor de nieuwe week, Kaatootje mijn stootje'. 'Je bent net mijn vader', dacht ik zojuist, terwijl ik mijn jas aantrok en naar buiten ging. Op naar mijn vrienden in de kroeg. Zo doe ik dat elk weekend, eigenlijk.

8 opmerkingen:

  1. Seks, eten, slapen en verder niks. Klinkt behoorlijk ideaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is dat mijn zondag, zoals jij hem beschrijft.. en volgens mij hebben veel mensen dat in het weekend/of zondag Echt lazy, beetje vrijen, seksen en verder niets... Een heerlijk 'zondige' zondag, zo was het vroeger bij mij en zo is het nu nog steeds... eigenlijk is er niets veranderd in al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeuhhhh ! Waar mag ik tekenen ??? Geen moment rust in het weekend, boodschappen , tuin, kids naar sport, familievistie's , optredens en klussen aan het huis. Hyper zit ik dan op de bank , en duiken we er eindelijk in ( zij moet nog wassen , plassen , nachtmakeupjes en en OilofOlala's op ) donder ik in slaap. Als ik daarvoor al niet iets verkeerd heb gezegd = weer geen sex.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Ahum, heren, ik waardeer jullie openhartigheid (ooooh, ontroerend altijd he, die mannen, kjoet)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is wel bijzonder , een wetenschappelijk onderzoek heeft namelijk aangetoond dat ongeveer :
    20 % van de mannen direct na de daad in slaap valt
    30 % eerst een peukje opsteekt nog even lekker nakroelt

    en tenslotte

    50 % zich aankleed en naar huis gaat.

    BeantwoordenVerwijderen