zaterdag 29 augustus 2009

witte Caddi

Kortgeleden kwam hij thuis. Na een tijdje onvrijwillige vakantie, zoals hij het noemde. Hij bood zich aan als chauffeur. 'Toe, Kaatoo, je bent zo'n lekker wijffie', fleemde hij, 'toe schatje, laat mij je elke dag rondrijden. Lekker op en neer, hè, snoezepoesje. Dat gefiets, dat is niet goed voor je schoonheid.' Schoorvoetend gaf ik toe, het leek me ergens wel handig, zo met de herfst in aantocht.

Maar de hele buurt keek ons na als we vertrokken, 's ochtends. Gordijntjes gingen opzij. Ze weten hier precies van de hoed en de rand als het om Danny gaat. Ik geneerde me rot. Ook als hij me voor mijn werk afzette. Iedereen keek naar me bij de entree. Er werd gefluisterd.

Vanmorgen stond hij weer voor mijn deur. Voordat hij aan kon bellen, deed ik open. Ik zou hem de waarheid zeggen, haalde diep adem en begon. 'Vanaf vandaag ga ik weer op de fiets naar mijn werk, Danny. Echt, lieverd, het gaat zo niet langer.' Hij trok wit weg, ritste zijn jack hoger dicht, draaide zich om en liep zonder iets te zeggen terug naar de Caddi. Een witte, met geblindeerde ramen. Speciaal voor mij gekocht.

12 opmerkingen:

  1. Ja? Vind je het niet zielig voor hem? Hij wil zo graag indruk maken op Kaatoo....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. misschien moet Danny een witte tandem kopen met geblindeerde ramen om Kaatoo naar haar werk te mogen brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als danny nu danielle was had ik haar wel willen hebben! Gewoon voor erbij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @@ GdB, zeg jij het tegen 'm? Op zich een aardig idee, maar, zeg hij het maar, okay?
    Henry, Henry, jij bent best wel een hebberd als het om dames gaat. Voor erbij ..... ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dan ook nog de kredietcrisis, het is te hopen voor Danni dat het tenminste nog wel een hybride is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Kaatoo: ja... je kent me toch? Een man van vlees en bloed. En ik ben gek op een mooie vrouw! (dat weet je ook!) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Of is het mooie vrouwen? lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @@ Gerhard, wie ga jij dan rondrijden?
    Henry toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ JOH, nee, het is geen hybride, oh God, nu voel ik me nog schuldiger ....

    BeantwoordenVerwijderen